back to
Mortier Music

Drawn Up

by J-LIVE

/
1.
Cloud Nine 01:15
Peace!!! Yo!!! I’m good! What’s good? I’m learning something new like… Each and every way you what I’m sayin’ like... 364 happy belated birthdays like… Like every day is a gift… So I’ll be gifted every day... They be like J, why you wear your own merch? How else these kids supposed to learn my damn name huh? J-Live like Blue Magic baby it’s a brand name. I do so much it might as well be a band name. You never heard of J-Live? That’s a damn shame… Don’t tell me bout you loving HIP HOP though, you fuckin lame… Nah i’m just playin… But for real tho I’m sayin’…
2.
Drawn Up 02:00
Yeah uh… 1 2 y’all. Yo… A draw it up y’all... Uh... Yo… Ayo. Breaker 1 9 breaker 1 9 mayday Still fly living out the midst of my hay day Break it down from knowledge to born like aye day Determined idea to make every day payday Fuck what the nay say say. Say no go. Those that know don’t say shit so they don’t know The game’s to be sold not told but I aint playing So if I aint receive more gold, I aint staying Swimmin back home with the flow like the gills of a shark Evading your tranquilizer darts and the harpoons. We too deep for these coons It's 3 4th of water no need to make room. There’s never no traffic when you in your own lane. If you want an idea, simply pick your own brain. It’s on to the next like fuck what the ex sayin. We hurt but not injured no pullin up lame. For those that’s still here no need to explain they a Jump to it like dirt bikes in X games. Keep it Moving like movies on to the next frame. You Never know what’s gonna spark the next flame. We Rising to the top for the cream fuck the fame. We Record and tour and just skip the awards. You can Hold your applause til I’m finished clappin. We read Books and empty magazines for through rappin. To Full metal beat jackin. Hope I saved my Receipt cause I’m bout to bring that beat back in. And we saved you a seat since you don’t stand for Shit. But for real who let your weak ass in? If we stop we prolly just gassin. If You aint droppin shit keep your seat belt Fastened with your arms inside at all times. I Confess to war crimes I torture and murder beats with Rhymes...
3.
Abandon Ronin. Walking the path while I Meditate zoning. Still spitting with or Without a microphone in the winds of change. Whistling a Familiar tone in world full of industrial Clones. Demolition my mission. Inspired by a Premonition. My code of ethics to neither ask Permission or forgiveness I give this. Receive it or not. Fucks not included believe it or not. I’m a Know it’s dope regardless of you thinking it’s hot. Poet’s Poets quote this artists artistry like a pot calling the Pot black and beautiful from streets to stream the stuff of Nightmares fuels the fruition of dreams ever Careful of my wishes well versed in the ways of the Waves as tides turn still waters be knowing things aint Always what they seem gift and a curse a limo or Herse a thousand pictures a word a chapter a verse. You see? I paint a picture in your mind with each rhyme I paint a picture in your mind with each rhyme I paint a picture in your mind with each rhyme I paint a picture in your mind with each rhyme I paint a picture in your mind with each rhyme A stubborn samurai stalling his seppuku Searching for solutions in the math like sudoku No Point in Hara-kiri. It’s not time for the fat lady to Play Mariah Carey. I might be down a couple runs and Yeah, it’s kind of scary. But I aint even stretching to the Sounds of Harry Carey it’s not even the seventh. It Might just be the sabbath. The rest before my genesis. I’m Chilling in the lab with a light and it’s good. See my Way through the labyrinth until it’s understood. That My amazing grace is frankly Frankie Beverly. I Wish you happy feelings. I’m feeling like Jordan was Right the roof is the closest to the ceiling. So we could be the most high we supposed to be. You Catch my double drift... Contact with Or without a spliff the stimulants supposedly. Activating that which you are already composed of see... I paint a picture in your mind with each rhyme I paint a picture in your mind with each rhyme I paint a picture in your mind with each rhyme I paint a picture in your mind with each rhyme credits
4.
Yo… Uh… "Sun is shining. The weather is sweet. Make you wanna move. Your dancing feet." "Wake up in the morning [no] yearning for herb." But The alarm set to Bob because that’s preferred "Hop up outa bed turn [the Push 2] on." I make my best beats first thing in the morn. Fuckin 'round on tweetbook and facetigram. A cop killed another Black man? God damn! "Say his name." "Say her name." Another day shot from the trauma and pain. Another one shot for resisting arrest. Another devil think "he had it coming I guess." Another day wanting to escape this place That I call home, cause I don’t feel safe. Like my neighbor on the elevator reaching for mace. In her Purse but she’ll tell you that she don’t see race. Another misdemeanor where the penalty’s death. And whites safely arrested with guns and meth. Another murder porn snuf film in ya face. Another Mother Father Sister Brother erased... Same shit, different name. Same cop. Different city. Same verdict. Same game. How many more? How many more? Same shit, different name. Same cop. Different city. Same verdict. Same game. How many more? How many more? Another corporate franchise burnt to a crisp Another strange sense of satisfaction seeing this Another press conference another protest. Another empty gesture from another business Another mob of police dressed in riot gear. It wasn’t even a riot til the police were here. Another 2A fan that don’t care if the 1st or the 13th is part of the plan Damn. Another knee on a neck screaming don’t resist. Another I can’t breathe there’s a running list. Another privileged white patriot mad at you You trying to change a statute, he trying to save a statue. Same shit, different name. Same cop. Different city. Same verdict. Same game. How many more? How many more? Same shit, different name. Same cop. Different city. Same verdict. Same game. How many more? How many more? Awww shit. Another young borther hit. Another sista got shot shit some bullshit. Anotha day another swallow ya pride anotha cop set free for murder because just anotha Black man died Anotha medical examiner lied Anotha peaceful protests to deride Anotha DA making justified lethal force out of homicide Another lynching called suicide...
5.
Now til the day I’m visited by a Valkyrie. Only way out for me. It’s gotta be alchemy. Now til the day I’m visited by a Valkyrie. Only way out for me. It’s gotta be alchemy. Now til the day I’m visited by a Valkyrie. Only way out for me. It’s gotta be alchemy. Number 2 led pencil converted to gold bars smithed into armor even sturdier than beskar. South ever dirtier streets more than the birds are. See it from the birds eye even with my wings scarred down here on the ground like grant green where things are all up in your face saying you could be replaced. Saying here take a taste so the dragons you’ll chase make a mockery of everything that you ever dreamed. We asleep so deep, woke’s the insult it seems. Coin telpro peeped you just a conspiracy fiend. you could scream at the top of your lungs they won’t believe it til the enemy admits it then they ready to receive it. self hate is so deep seeded. For respect and beauty everything outside yourself is needed. Wanted hunted. Never confronted. That ugly truth crack the mirror you avoid out of fear of your own success. Brain wash deep conditioner. That keeps you asking permission from a commissioner. Knowing good and damn well they not in your league. As the best knower of self they’ll never be up to speed. Maybe about 5%’ll take heed. While the rest follow millionaires unfit to lead. Divided and conquered by race color and creed. Gender preference and generational gap. Forgetting it’s a rat race on a hamster wheel the fat cat gets over and the lemmings get lapped The participation prize is the mouse utopia. Thankful for a corny ass cornicopia Direct sunlight might just burn your cornea but look into the mirror you could see your corona doesn’t cost you a euro yen rand frank or croner. your crown was forged by the maker and the owner the forgery of the fraudulent use usury to have you paying rent for the time you spent On a land that was and is yours to begin with of it love put yourself on it but not above it. there’s nothing to covet when you value yourself cause it’s true that which is yours cannot be you
6.
A Fine Mist 01:03
Boy... If only I woulda known then what i know now?… Man... Since I know now what i wish I knew then... I might as well share it with the pad and the pen... Can it be so simple then?... Self employed and self care one and the same?... Knowledge of self determination self sustained... Self sustained... Swimming and striding... Not trading and maintaining Thriving instead of surviving...

about

J. Cadet
Only Child's Brother's Music ASCAP
Produced arranged mixed and mastered by J-Live for Mortier Music
Cuts by J-Live

credits

released October 2, 2020

J. Cadet
Only Child's Brother's Music ASCAP
Produced arranged mixed and mastered by J-Live for Mortier Music
Cuts by J-Live
Album art by Michael Richardson www.krop.com/freshdaily/#/

license

all rights reserved

tags

about

J-LIVE New York, New York

J-Live's music has been a staple of inspiration for listeners of underground hip hop for over 20 years. His discography includes more than 15 full projects, as well as countless guest appearances. The artists and producers J-Live has recorded and toured with are a who's who of hip hop icons from DJ Premier, DJ Jazzy Jeff, Prince Paul, The Roots, Black Star, Wu Tang Clan, and many many more. ... more

contact / help

Contact J-LIVE

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Report this album or account

If you like J-LIVE, you may also like: